Ciasto na niedzielę. Szarlotka królewska

Taka szarlotka na delikatnym biszkopcie, przykryta śmietanową pianką to szarlotka iście królewska. Jest bardzo smaczna, z dużą ilością jabłek i kremem więc zaspokoi wielu miłośników słodkości. Będzie idealnym deserem na specjalną okazję i ozdobą stołu w świąteczny dzień.

Szarlotki i jabłeczniki są bardzo mile widzianymi ciastami w naszym domu. Wszyscy je lubią, zarówno domownicy jak i zaprzyjaźnieni gości. I dlatego bardzo lubię je przygotowywać.

Unikasz ciast z powodu nietolerancji glutenu? Upiecz szarlotkę na jaglanym spodzie - to wersja bezglutenowa tego bardzo lubianego ciasta.



Przepyszna szarlotka na biszkopcie z bitą śmietaną


czas przygotowania: 40 minut + kilka/kilkanaście godzin chłodzenia
składniki:
  • BISZKOPT - 5 średnich jajek 
  • 100 g zwykłego, drobnego cukru
  • 100 g mąki pszennej tortowej 
  • szczypta soli
  • skórka otarta z połowy cytryny
  • 3 łyżeczki soku z cytryny

  • MASA JABŁKOWA - 2 słoiki jabłek prażonych poj. 0,9 l
  • 1 op. galaretki cytrynowej w proszku (takiej na 0,5l wody)

  • MASA ŚMIETANOWA - 650 ml śmietanki kremówki 30%
  • 1 op. galaretki cytrynowej w proszku 
  • 2-3 łyżki cukru pudru
  •  
  • do posypania wierzchu: 30-50 g gorzkiej czekolady




Jak zrobić szarlotkę królewską?

BISZKOPT - jajka wybiłam do miski, dodałam sól i zaczęłam ubijać. Kiedy się spieniły dosypałam cukier i ubijałam na najwyższych obrotach miksera przez kilkanaście minut aż masa była kremowa, bardzo gęsta i prawie sztywna. Zmniejszyłam obroty do minimum i dalej ubijając dosypywałam partiami przesianą mąkę. Na koniec dodałam skórkę otartą z wyszorowanej i sparzonej cytryny oraz sok cytrynowy.

Ciasto wylałam do naszykowanej formy (23x34cm) wyłożonej na dnie papierem do pieczenia. Piekłam 20 minut w temperaturze 180 st. C. Po upieczeniu zostawiłam biszkopt w formie aż ostygł i dopiero wtedy okroiłam brzegi i wyjęłam ciasto. Po oderwaniu papieru ciasto przełożyłam z powrotem do tej samej formy.

MASA JABŁKOWA - jabłka udusiłam jesienią dodając do nich tylko niewielką ilość cukru, do smaku, i trochę soku cytrynowego. Teraz wystarczyło, że wyjęłam je ze słoików do rondla i powoli zagotowałam - ostrożnie żeby nic się nie przypaliło. Do gorących jabłek wsypałam suchą galaretkę i wymieszałam bardzo dokładnie żeby się rozpuściła. Ostudziłam a zimne wyłożyłam na biszkoptowy spód. Wyrównałam wierzch.

MASA ŚMIETANOWA - galaretkę rozpuściłam w 80 ml gorącej wody, ostudziłam. Bardzo mocno schłodzoną śmietankę ubiłam z dodatkiem cukru pudru. Kiedy była już sztywna nie przerywając ubijania powoli dolewałam ostudzoną galaretkę. Masę śmietanową wyłożyłam na jabłka i odstawiłam ciasto do lodówki na całą noc.

Przed podaniem wierzch posypałam drobno startą gorzką czekoladą.

Jeśli nie macie gotowych jabłuszek w słoikach uduście ok. 1,5 kg obranych i pokrojonych drobno jabłek dodając tylko niewielką ilość wody, trochę cukru i soku cytrynowego do smaku.


jabłecznik z pianką , szarlotka ze śmietanową pianką , biszkopt , bita śmietana , ciasto , deser , desery , moje wypieki , domowe wypieki , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , kuchnia polska , ale ciacho , ciasto na niedzielę ,



8 komentarzy:

  1. Byś może uda mi się żonę przekonać do zrobienia takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Będzie u mnie na Święta! Dziękuję za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastycznie wygląda i zapewne smakuje. jest Pani dla mnie inspiracją! Proszę o jak najwięcej przepisów na rózne ciasta, zwlaszcza torty; takie prawdziwe... serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłem zgodnie z przepisem, ale w okrągłej tortownicy 24 cm. Biszkopt po wystudzeniu się skurczył, tak że przełożyłem do tortownicy 22 cm. Masę jabłkową wzbogaciłem jednak dużą ilością cynamonu, bo szarlotka bez jej dodatku, to jak baba bez kuciapki. Przykryłem ciasto warstwą ubitej śmietanki i od razu posypałem czekoladą. Jeśli wyjdzie mi jak na Pani zdjęciach, to zapewne będzie też obłędnie smakowało. Lodówka na maks. chłodzenia, bo nie mogę się doczekać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Agnieszka Wiater7 lipca 2016 07:13

    Dzień dobry,
    Wczoraj zrobiłam tą szarlotkę wg Pani przepisu. Dziś spróbowałam i .... co za smak :) Naprawdę, iście królewska szarlotka. Wygląda wspaniale, a jak smakuje. Dziś mam w planie zrobić cukinię z kuskusem. Mam nadzieję, że będzie równie pyszna jak ta szarlotka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszyscy szarlotką zachwyceni,jest naprawdę pyszna.Na pewno nie raz zagości na moim stole.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje chłopaki właśnie się o nią znowu dopominają 😊

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger