Pieczeń drobiowa z migdałami i olejem rzepakowym

Robicie sami wędliny domowe czy pieczone mięsa do podania na zimno ? To doskonała alternatywa dla przemysłowych wędlin, naszpikowanych czasami różnymi dziwnymi substancjami. Mięsa w nich coraz mniej i smak pozostawia wiele do życzenia. Dla mnie wszystkie szynki ze sklepu smakują tak samo a nie zawsze mam okazję czy środki na kupienie czegoś robionego w tradycyjny sposób. Taką domową pieczeń z kurczaka można doprawić wedle własnego gustu i jeśli przyrządzimy ją z dobrego jakościowo mięsa to będziemy dobrze wiedzieli co jemy. To wcale nie jest trudne a efekt świetny.



czas przygotowania : 75 minut + 50 min. pieczenia + kilka/kilkanaście godzin chłodzenia

składniki : 
  • 900 g mięsa piersi kurczaka
  • 2 łyżki sosu Worcestershire
  • 2 łtyżi sosu chili 
  • 4 łyżki oleju rzepakowego 
  • 1 łyżeczka pieprzu ziołowego 
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • 1/2 łyżeczki pieprzu cayenne
  • 1 łyżeczka suszonych pomidorów mielonych 
  • 1 łyżeczka czosnku suszonego mielonego
  • 2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka ziaren gorczycy 
  • 30 g migdałów tartych 
  • 30 g migdałów bez skórki, grubo siekanych
  • 40 g mąki kukurydzianej
  • 100 ml zimnej wody 
  •  
  • dodatkowo - 1 łyżka oleju rzepakowego 
  • 2 łyżki migdałów bez skórki, grubo siekanych
  • 1 łyżeczka słodkiej, mielonej papryki 

sposób przygotowania : mięso opłukałam i dobrze osuszyłam. Pokroiłam je w kostkę, mniej więcej 1x1 cm, ale nie musi być bardzo równe. Przełożyłam do miski. Dolałam i dosypałam wszystkie przyprawy, migdały, mąkę, olej i wodę. Wyrabiałam masę ręką przez kilka minut, zostawiłam pod przykryciem na ok. godzinę.

Foremkę o wymiarach 21x8 cm wyłożyłam arkuszem papieru do pieczenia dzięki czemu nic nie przywrze i nie przypali się. Nałożyłam masę mięsną ugniatając ją dokładnie łyżką. Wierzch posmarowałam olejem i posypałam 2 łyżkami siekanych migdałów, docisnęłam je dłonią. Formę wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 160 st. C i piekłam ok. 50 minut. Po upieczeniu zostawiłam w naczyniu do zupełnego wystudzenia i schłodziłam przez noc w lodówce. Zimną posypałam jeszcze mieloną słodką papryką.

Podałam krojąc na dość grube plastry. 


17 komentarzy:

  1. Hmm, nieźle wygląda. Dobrze, że mięso drobiowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo interesująca wędlina. Zapamiętuję do zrobienia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyzo kochana!!!Czyli maka i mielone migdaly "sklejaja" wszystko do kupy?A moze mozna tez zastapic je jakims miesem mielonym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadza się - mąka kukurydziana to skrobia i razem z migdałami sklejają wszystko, samo mięso wyrobione z przyprawami i wodą też nabiera nieco kleistości a potem ugniotłam wszystko w formie łyżką. Myślę, że mogłoby być mielone - skoro klopsiki robię bez jajka i nie rozpadają się to pieczeń też bez jajka się nie rozpadnie

      Usuń
  4. mniammm ale apetyczne mięsko!

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy migdały są bardzo wyczuwalne w smaku, zwłaszcza te grubo siekane? Trochę się obawiam, że moi zjadacze będą się buntować kiedy podczas jedzenia wędliny zacznie im chrupać coś kompletnie nie mięsnego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie są bardzo wyczuwalne w środku, mocno zmiękły w mokrej masie - możesz zresztą wszystkie zmielić. Trochę chrupią te na wierzchu, ale można po prostu zrezygnować z posypywania i już.

      Usuń
  6. Bardzo mi się podoba. Ślinka cieknie :) Ja robię zazwyczaj schab pieczony. Mam natomiast takie pytanie: jak długo taka pieczeń jest świeża? Pytam, bo nas mało w domu jest i boję się, że mi się zepsuje, bo nie zjemy szybko takiej ilości. Chyba, że zrobiłabym z połowy składników...
    Bosko wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katarzyna, zrób mniejszą z połowy porcji składników. Ta rzeczywiście była spora, ale zależy ile osób jest do nakarmienia - kilka dni spokojnie może poleżeć.

      Usuń
  7. Czy gorczyca ma byc biala czy czarna?Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy gorczyca ma byc w ziarenkach czy ma byc mielona?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w składnikach jest "łyżeczka ziaren gorczycy", nie łyżeczka mielonej gorczycy

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger