Uszka pełnoziarniste z warzywami

Moim znajomym, i tym nieznajomym, makaroniarzom, makaronoholikom i kluskolubom życzę wszystkiego najsmaczniejszego bo dzisiaj jest Światowy Dzień Makaronu !

Makaron jest uniwersalnym produktem i nadaje się chyba do wszystkiego - można go prostu ugotować i polać czymś, podać na słodko lub wytrawnie, zapiekać, smażyć, wrzucić do zupy. Jest dobrym pomysłem na zwykły dzień, ale także na wykwintną kolację. No i chyba wszyscy go lubią - przynajmniej ja nie znam nikogo kto byłby przeciwnikiem makaronu.

Moi kluskowi domownicy lubią go bardzo i zjedzą chyba w każdej postaci. Może być zapiekanka z makaronu, zupa z makaronemsałatka makaronowa, makaron z pesto, makaron z sosem, a nawet babeczki z makaronu.

Dzisiaj też będzie makaron - tym razem z dodatkiem warzyw, sera i aromatycznych ziół.





czas przygotowania : ok. 15 minut
składniki na 2 - 3 porcje :
  • ok. 100 g makaronu uszka pełnoziarniste Lubella 
  • 1 grubszy plasterek boczku wędzonego
  • 1 łyżeczka oleju
  • 1 łyżka masła
  • ok. 1 szkl. różyczek kalafiora 
  • 1 łodyga selera naciowego razem z liśćmi
  • 1 mała marchewka 
  • kawałek ostrej papryczki 
  • 1 ząbek czosnku
  • 3-5 listków szałwii 
  • kilka listków bazylii
  • 1/2 łyżeczki listków majeranku
  • 1 czubata łyżka liści natki pietruszki
  • 2 czubate łyżki serka mascarpone
  • 2-3 łyżki drobno startego parmezanu  
  • do smaku i gotowania - sól

sposób przygotowania : wszystkie warzywa opłukałam i osączyłam. Różyczki kalafiora podzieliłam na nieduże kawałki, marchewkę pokroiłam w plasterki i wycięłam z nich kształty foremką. Łodygę selera pokroiłam w plastry, chili w cienkie krążki, czosnek w cieniutkie plasterki. Świeże liście ziół porwałam na mniejsze kawałki, natkę i liść selera posiekałam.

Nastawiłam wodę do gotowania makaronu a gdy się zagotowała osoliłam ją, wrzuciłam uszka i  gotowałam 6 minut, odcedziłam. W między czasie na patelni rozgrzałam olej, wrzuciłam pokrojony w paski boczek i zrumieniłam go na skwarki, zdjęłam je na talerz. Na tę samą patelnię dodałam masło i od razu wsypałam kalafiora, marchewkę, chili i czosnek. Podsmażyłam chwilę aż zaczęły się rumienić a następnie dolałam kilka łyżek wody i poddusiłam chwilę - mają stracić surowość, ale pozostać jędrne. Dodałam mascarpone oraz połowę parmezanu, zioła, zieleninę i wcześniej usmażony boczek oraz selera. Dosypałam też odcedzony lekko makaron. Wszystko wymieszałam dokładnie żeby makaron oblepił się gęstym sosem. Wyłożyłam na talerze. Posypałam resztą sera i listkami ziół.

Proste danie, ale pachnące, pyszne i pożywne. Wykorzystałam to co akurat miałam pod ręką, w lodówce, bo takie szybkie dania makaronowe właśnie lubię.




Światowy Dzień Makaronu 2013 - 25 października


7 komentarzy:

  1. Jako makaronowa maniaczka melduję, że bardzo podoba mi się ten post! Pozdrawiam cieplutko :) PS. makaronowa paka od Lubelli została już należycie opróżniona ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta, u nas też makaronów zużywamy dużo :) cieszę się bardzo, że nagroda taka przydatna :)

      Usuń
  2. Witam, nominuję Cię do liebster blog award
    zapraszam
    http://fabulous-christmas.blogspot.com/2013/10/nominacja-liebster-blog.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziękuję, Wiktoria :) tyle, że już pisałam o sobie w tej zabawie więc nie będę się powtarzać :)

      Usuń
    2. szkoda bo każdy zadaje inne pytania

      Usuń
  3. Qurczę, a ja makaron zrobiłam wczoraj... ;)
    Nie tracę czasu ani pieniędzy na kiepskie makarony, więc Lubella i Barilla to moje ulubione-zatem wszystkim makaronomaniakom wszystkiego najklusiejszego ;)
    Izo, Twój przepis zawisł na kalendarzu (tam mam najulubieńsze miejsce na przepisy na-już-zaraz-natychmiast :) ).
    Zastanawiam się tylko, czy moja przysuszona szałwia z balkonu jeszcze wstanie ?

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger