Kaszanka grillowana w srebrnych papilotach

Lubicie kaszankę z grilla? Ja bardzo. Oczywiście najważniejsza jest dobra kaszanka a ja wiem gdzie taką kupić więc mogłam przygotować to pyszne danie. Kapusta też musi być prawdziwa, kiszona a nie jakaś zakwaszana octem. I jeśli już macie dobre składniki to możecie brać się za przygotowania. Wystarczy naprawdę kilka chwil żeby paczuszki z kaszanką i warzywami wylądowały na grillu a Wy możecie zająć się czymś przyjemnym. Na kilkadziesiąt minut potrawa będzie gotowa i zapewniam, że bardzo smaczna. Do pieczonej kaszanki świetnym dodatkiem będzie sałatka z pomidorów.

Bardzo ważna jest w tym daniu nie tylko jakość jego składników, ale też opakowanie czyli folia aluminiowa. Musi być gruba i mocna żeby papiloty nie popękały podczas pieczenia.


kaszanka z grilla w papilotach , kaszanka zapiekana z cebulą i kapustą kiszoną , grill , grillowanie , potrawy z grila


Kaszanka grillowana z cebulą i kapustą kiszoną 

czas przygotowania: ok. 15 minut + czas pieczenia
składniki na 5 porcji:
  • 600 g dobrej jakości kaszanki z wątróbką
  • 300 g kapusty kiszonej
  • 200 g cebuli 
  • 5 łyżeczek oleju roślinnego

  • 1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego 
  • 1/2 łyżeczki mielonego kminku 

  • 2 łyżki posiekanej zieleniny - koperku i szczypiorku 


kaszanka z grilla w papilotach , kaszanka zapiekana z cebulą i kapustą kiszoną , grill , grillowanie , potrawy z grila
kaszanka z grilla w papilotach , kaszanka zapiekana z cebulą i kapustą kiszoną , grill , grillowanie , potrawy z grila  , kaszanka grilowana w folii
kaszanka z grilla w papilotach , kaszanka zapiekana z cebulą i kapustą kiszoną , grill , grillowanie , potrawy z grila


Jak zrobić papiloty z kaszanką na grilla?

Cebulę obrałam, pokroiłam w cienkie piórka. Wymieszałam z pieprzem ziołowym i kminkiem. Kapustę pokroiłam na nieco mniejsze kawałki - tylko tak żeby potem jej paseczki nie ciągnęły się podczas jedzenia. Kaszankę obrałam z flaka, pokroiłam na grube plastry.

Naszykowałam 5 arkuszy folii aluminiowej wielkości mniej więcej 30x30 cm. Każdy z nich na środku posmarowałam olejem. Na natłuszczoną powierzchnię układałam kolejno przygotowane składniki. Najpierw nieco cebuli, następnie trochę kapusty, na to 3-4 kawałki kaszanki, znowu troszkę kapusty i na wierzch cebula.

Tak przygotowane piramidki zawinęłam w folię zbierając jej brzegi do środka i formując sakiewkę, mocno ściskając brzeg żeby nic nie wyciekło ze środka.

Sakiewki ułożyłam na ruszcie rozgrzanego grilla i piekłam od 30 do 60 minut - wszystko zależy od temperatury grilla i miejsca na ruszcie.

Po upieczeniu każdy dostał swoją porcję kaszanki w papilotach. Wystarczy rozchylić brzegi folii i zajadać upieczone danie. Polecam posypać upieczoną kaszankę świeżą, siekaną zieleniną. Pycha!

Taką kaszankę w papilotach można też upiec w domowym piekarniku. Pakiety wystarczy ułożyć na blasze i piec ok. 30-40 minut w temp. 180 st. C

kaszanka z grilla w papilotach , kaszanka zapiekana z cebulą i kapustą kiszoną , grill , grillowanie , potrawy z grila

4 komentarze:

  1. Przyrządzałam już w ten sposób kaszankę z kapusta na grillu i nie dość,że jest bardzo smaczna to dla większości gości to połączenie było sporym zaskoczeniem.
    Ewa Skórzak

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne, ja robiłam kaszankę podobnie, ale zamiast kapusty jabłko. Muszę spróbować Twojej wersji!

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno jest pyszna. Ja robie z pieczarkami, cebulą i paryką. Palce lizać

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zawijam najpierw w papier do pieczenia potem w folię alu . nie przywiera jedzonko do folii , a do kaszki dodaje cebulkę pieczarki i ser żółty .

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger