Moskaliki z jajkiem na zielonej sałatce z gwiazdnica

Oto śledzik. Śledzik z jajeczkiem przepiórczym usadzony na zielonej sałatce, którą zrobiłam z zielonych warzyw i  świeżo zebranej w łęgach gwiazdnicy. Niby nic a na spotkaniu z przyjaciółmi taka przekąska ciszyła się uznaniem. Zobaczcie sami jak niewiele czasu trzeba żeby przyrządzić takie danie, które będzie smakowało Wam i Waszym znajomym.

Moskaliki to małe śledzie marynowane w całości. Ich mięso jest delikatne a skórka miękka więc nie trzeba je zdejmować. 

Jajka przepiórcze są wdzięcznym składnikiem małych przekąsek - zobacz jakie wesołe koreczki można z nich zrobić.

śledzie z jajkami przepiórczymi i zieloną sałatką , gniazda z sałatką i śledziem , gwiazdnica , śledź , ryby , jajka , przekąska , przekąski , na imprezę , zielona sałatka , sałatka z pora , domowe jedzenie , proste przepisy , kuchnia polska


Moskaliki z jajkiem przepiórczym na zielonej sałatce

czas przygotowania: ok. 25 minut
składniki na 6 porcji: 
  • 6 jajeczek przepiórczych
  • 3 moskaliki - małe śledzie marynowane
  • 6 małych liści sałaty ze środka główki 
  • 3-4 nieduże ogórki konserwowe 
  • 1/2 szklanki pokrojonego w ćwierć plasterki pora - część białą i jasnozielona 
  • 1 czubata łyżka posiekanej gwiazdnicy pospolitej
  • 3 łyżki zielonego groszku mrożonego 
  • 3 łyżeczki majonezu 
  • 2 łyżeczki jogurtu naturalnego 
  • 1 łyżeczka oleju
  • do smaku - sól, przyprawa ognista (pieprz, kolendra, chili, czosnek, gorczyca)

śledzie z jajkami przepiórczymi i zieloną sałatką , gniazda z sałatką i śledziem , gwiazdnica , śledź , ryby , jajka , przekąska , przekąski , na imprezę , zielona sałatka , sałatka z pora , domowe jedzenie , proste przepisy , kuchnia polska
śledzie z jajkami przepiórczymi i zieloną sałatką , gniazda z sałatką i śledziem , gwiazdnica , śledź , ryby , jajka , przekąska , przekąski , na imprezę , zielona sałatka , sałatka z pora , domowe jedzenie , proste przepisy , kuchnia polska
śledzie z jajkami przepiórczymi i zieloną sałatką , gniazda z sałatką i śledziem , gwiazdnica , śledź , ryby , jajka , przekąska , przekąski , na imprezę , zielona sałatka , sałatka z pora , domowe jedzenie , proste przepisy , kuchnia polska
rośliny jadalne , chwasty , chwast , wiosna , spróbuj
To pęd gwiazdnicy pospolitej - to roślina, która rośnie prawie wszędzie, jest pospolitym chwastem, ale jadalnym. Smakuje trochę jak zielony groszek, można ją dodawać do sałatek i zup a także przybierać nią dania


Jak zrobić moskaliki z jajkiem na sałatce?

Jajka przepiórcze zalałam zimną wodą, zagotowałam i gotowałam jeszcze 2 minuty. Odcedziłam i ostudziłam w zimnej wodzie a następnie obrałam ze skorupek.

W rondelku rozgrzałam nieco olej, wrzuciłam pora i smażyłam na małym ogniu kilka minut pilnując żeby się nie przyrumienił. Dodałam groszek mrożony i 2 łyżki wody. Dusiłam 3 minuty a następnie smażyłam kilka chwil żeby odparował nadmiar płynu. Ostudziłam.

Do miseczki przełożyłam pora z groszkiem. Dodałam starte na tarce jarzynowej i lekko odciśnięte ogórki konserwowe oraz posiekaną gwiazdnicę. Dodałam łyżeczkę majonezu i jogurt, doprawiłam solą, przyprawą ognistą, wymieszałam dokładnie.

Moskaliki przecięłam wzdłuż grzbietu na dwa filety, usunęłam kręgosłup, odcięłam ogon. Każdy filet posmarowałam cienko majonezem od strony mięsa. Na każdym filecie ułożyłam ugotowane jajko przepiórcze i okręciłam je śledziem.

Liście sałaty opłukałam i dobrze osączyłam. Przycięłam końce grubych nerwów liściowych.Tak przygotowane liście ułożyłam na talerzu. W ich środek włożyłam porcje sałatki a na sałatce usadziłam śledzia z jajkiem. Całość przybrałam listkami gwiazdnicy i oprószyłam leciutko przyprawą ognistą.

Jeśli nie macie przyprawy ognistej użyjcie zwykłego pieprzu czarnego wymieszanego z odrobiną ostrej papryki albo doprawcie sałatkę swoimi ulubionymi ziołami.

śledzie z jajkami przepiórczymi i zieloną sałatką , gniazda z sałatką i śledziem , gwiazdnica , śledź , ryby , jajka , przekąska , przekąski , na imprezę , zielona sałatka , sałatka z pora , domowe jedzenie , proste przepisy , kuchnia polska


2 komentarze:

  1. Cieszę się, że również używasz gwiazdnicy na stole.
    Warto dodać, że rośnie nawet zimą pod śniegiem i wtedy jest jedyna świeżą nie pryskaną roślinką, którą używam również do potraw wigilijnych.
    Twoja przystawka wygląda pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadza się, gwiazdnica rośnie prawie wszędzie i o każdej porze roku, to bardzo wdzięczna roślinka ;)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger