Smardzobranie. Jajecznica ze smardzami i pomidorami

Skoro jemy jajecznicę ze smardzami to znaczy, że sama je zebrałam. A skoro zebrałam to byłam tam gdzie można to robić czyli na Słowacji. Więcej o tym wyjeździe na pewno wkrótce napiszę i pokażę, ale teraz czas na pyszne śniadanie. Smardze i jajka bardzo do siebie pasują a jajecznica ze smardzami to już od kilku lat nasz majówkowy klasyk. Kto jadł ten wie, że to coś pysznego i warto czekać na nią nawet cały rok.

Smardze to pyszne grzyby i można je dodawać do różnych potraw. Kilka moich propozycji jak wykorzystać smardze znajdziecie w specjalnym zestawieniu.


Majówkowa jajecznica ze smardzami

czas przygotowania: 10 minut
składniki na 2 duże porcje:
  • 10 średnich smardzów stożkowatych
  • 4-6 jajek
  • 1 cebula
  • kilkanaście pomidorków koktajlowych
  • 2 duże łyżki masła

  • do smaku - sól, pieprz czarny świeżo mielony


Jak zrobić pyszną jajecznicę ze smardzami? 

Najważniejsze jest dokładne oczyszczenie smardzów z piasku i resztek ściółki. Trzeba też zajrzeć im do wnętrza i wyprosić lokatorów a potem grzyby opłukać wodą i szybko osączyć żeby nią nie nasiąkły.

Oczyszczone smardze pokroiłam w krążki. Obraną cebulę w cienkie ćwierć krążki a pomidorki poprzekrawałam na ćwiartki i usunęłam z nich wodniste gniazda nasienne. Można je wcześniej sparzyć i obrać ze skórki, ale aż tak mi się bawić nie chciało.

Na patelni rozpuściłam masło. Wrzuciłam cebulę i smażyłam kilka chwil na niedużym ogniu aż się zeszkliła. Dodałam grzyby i smażyłam jeszcze razem przez chwilę. Smardze to delikatne grzyby i nie trzeba im wiele czasu na ogniu. Dorzuciłam też kawałki pomidorków, które powinny się tylko zagrzać. Wbiłam jajka i usmażyłam posypując całość niewielką ilością soli oraz pieprzu. Przełożyłam na talerze i gotowe! Zjedliśmy z bułeczką i oblizujemy się jeszcze do tej pory.


5 komentarzy:

  1. Nie znam tych grzybów, ale można je zastąpić np. kurkami. Prawda? Czy mrożone nadają się do jajecznicy? Poza tym nabrałam ogromnego apetytu na pozostałe dania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też nie znam tych grzybów, ciekawe jak smakują?

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśni znalazłam w moim ogrodzie 12 sztuk (!) i stąd wizyta na tej stronie. Przymierzę się więc do jajecznicy...

    OdpowiedzUsuń
  4. ja własnie zjadlem pierwszy raz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja spróbuję jutro. Dam znać czy żyję

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger