Szybki łosoś z warzywami na makaronie

Dzisiaj proste, szybkie i kolorowe danie z łososiem. Chrupkości dodały migdały, ale warzywa też nie smażyły się długo więc pozostały jędrne. Całość konkretnie doprawiona, z makaronem i sałatą była pysznym obiadem.



czas przygotowania : ok. 20 minut 
składniki : 
  • ok.250 g świeżego łososia 
  • 1/3 strąka papryki żółtej
  • 1/3 strąka papryki czerwonej
  • 1/2 niedużej cukinii 
  • 2 garści migdałów blanszowanych
  • 1 łyżeczka sosu chili
  • 1 łyżka sosu sojowego 
  • 1 łyżeczka sosu rybnego 
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 2-3 szczypty otartej skórki z cytryny
  • 1 łyżeczka masła klarowanego
  • kilka liści cykorii endywii
  • ok. 250 g makaronu - u mnie kolorowe świderki
  •  
  • do smaku - sól, pieprz czarny mielony, przyprawa ognista

sposób przygotowania : wstawiłam wodę na makaron. Zanim się zagotowała przygotowałam rybę i warzywa. Wykorzystałam kawałek świeżego łososia, filet bez skóry. Pokroiłam go w dość dużą kostkę i przełożyłam do miski. Dodałam sos sojowy, sos chili, sos rybny, sok z cytryny i skórkę. Wymieszałam. Papryki oczyściłam z nasion, pokroiłam w kostkę. Cukinię, razem ze skórką pokroiłam w grube półplastry.
 
Do gotującej się wody dosypałam sól i makaron. Gdy się gotował na dużej patelni stopiłam masło. Na rozgrzane wyłożyłam kawałki zamarynowanej ryby i migdały, smażyłam na mocnym ogniu 3 minuty aż się zrumieniły. Dodałam paprykę i cukinię, oprószyłam wszystko przyprawą ognistą, pieprzem i odrobiną soli i dosłownie chwilkę poddusiłam pod przykryciem - tylko tyle żeby warzywa straciły surowość.

Ugotowany makaron odcedziłam. Na talerze wyłożyłam porwaną na kawałki endywię, porcje makaronu i ryby z warzywami. Można makaron wrzucić na patelnię z rybą, wymieszać i dopiero nałożyć. Podałam od razu po przygotowaniu - szybko i smacznie :)

Robiąc zdjęcie jakoś nie mogłam się oprzeć dodaniu nieco świątecznych dekoracji - a co tam ! W sklepach też już sezon na bombki i różne świecidełka :D 



8 komentarzy:

  1. łosoś, makaron i warzywa - moja ulubiona trójka razem :) w tej wersji jeszcze nie jadłam, trzeba to nadrobić, bo brzmi i wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglada smakowicie. Uwielbiam lososia.
    Pozdrawiam serdecznie
    Beata

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda pysznie, no i te dekoracje świąteczne, mmmm :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no wiem, podkusiło mnie już i wyciągnęłam trochę świątecznych akcentów

      Usuń
  4. zrobiłam pychota mąż wszystko wyjadł...dziękuję pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger