Pizza z kaniami, prosciutto i serem

Pizza "na winie" czyli z tym co mi się nawinęło pod rękę. I taką lubię najbardziej chociaż zwykle jest nie do powtórzenia. Tym razem było trochę sera, grzyby, włoska szynka i odrobina warzyw - całość wyszła ciekawie i smakowicie. Warto czasami poeksperymentować.

Zagniecenie ciasta zajmuje niewiele czasu a potem dodajemy co mamy. Tak właśnie powstała np. pizza z pesto i pomidorkami , pizza z młodymi warzywami, pizza z papryką i owczym serem czy pizza z serem pleśniowym i żurawiną.  Kombinacji może być nieskończenie wiele.


czas przygotowania : ok. 2 godzin
składniki :
  • CIASTO - ok. 3/4 szkl. mąki pszennej typ 550
  • ok. 1/2 szkl. mąki orkiszowej pełnoziarnistej
  • ok. 1/2 szklanki letniej wody
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1 łyżka oleju
  • 10 g świeżych drożdży
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1/4 łyżeczki mielonego kolorowego pieprzu
  • 3 szczypty ziół prowansalskich

  • OBŁOŻENIE - 8 małych czubajek, takich jeszcze nie rozłożonych
  • ok. 75 g serka naturalnego Almette
  • 5 łyżeczek startego parmigiano reggiano
  • 1 żółtko jajka kurzego
  • 4 plasterki szynki prosciutto 
  • 1/4 strąka papryki czerwonej 
  • 4 połówki suszonych pomidorów z zalewy ziołowo-oliwnej
  • 1 średnia cebula 
  • 2 łyżki oleju - może być od pomidorów 
  •  
  • do smaku - sól, pieprz mielony, papryka słodka mielona, papryka ostra mielona


sposób przygotowania : CIASTO - drożdże rozmieszałam z cukrem, wodą i 2-ma łyżkami mąki pszennej. Odstawiłam na ok. 15 minut żeby zaczęły pracować. Pozostałą mąkę wsypałam do miski, dodałam sól i przyprawy. Wlałam spienione drożdże i olej, zagniotłam elastyczne ciasto. Uformowałam je w kulę i zostawiłam do wyrośnięcia, na ok. godzinę, półtorej, przykrywając ściereczką.

OBŁOŻENIE - kapelusiki kań umyłam i obgotowałam przez 3 minuty w gorącej, lekko osolonej wodzie, odcedziłam. Twarożek wymieszałam z żółtkiem i startym drobno parmezanem, doprawiłam do smaku pieprzem i paprykami. Przy pomocy malutkiej łyżeczki nałożyłam taki farsz do każdej kani - tyle ile się zmieściło. Plasterki szynki pokroiłam w poprzek na szerokie paski i część posmarowałam resztą serowej masy, zwinęłam.

Cebulę obrałam, pokroiłam w półplasterki. Paprykę oczyściłam z pestek, pokroiłam w kostkę a pomidory suszone w paski. Na patelni rozgrzałam olej, zeszkliłam cebulą. Dodałam paprykę i pomidory, smażyłam razem kilka chwil - tylko tyle żeby papryka straciła surowość.

Wyrośnięte ciasto drożdżowe rozciągnęłam rękami i wyłożyłam na  okrągłą blaszkę śr. 24 cm. Posmarowałam odrobiną oleju wierzch. Nałożyłam smażone warzywa i faszerowane kanie - te też posmarowałam cieniutko olejem. Między nie dodałam szynkę - te kawałki z nadzieniem i resztę bez.

Piekłam ok. 20 minut w piekarniku nagrzanym do 220 st. C. Podając posypałam listkami natki pietruszki. Do pizzy ketchup własnej roboty i było przepysznie !





7 komentarzy:

  1. ooj:) smaczna musiała być:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Och już czuję zapach i smak tej pizzy.Wyszła zapewne jak zawsze Pani przepisy czyli ZJAWISKOWO SMACZNIE I BAJECZNIE.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zjawiskowa może nie była, ale na pewno niecodzienna i pyszna

      Usuń
  3. A mnie akurat nie przekonała ta pizza.Zwłaszcza kanie,choć je uwielbiam.Tutaj nie przekonują mnie swoim widokiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no cóż, nie zawsze coś co pięknie wygląda jest smaczne i na odwrót - ta pizza była bardzo dobra i kanie na niej wyśmienite. Przekonywać na siłę nie mam zamiaru bo i po co ?

      Usuń
    2. Wierzę,że była smaczna,bo kanie są wyśmienite.

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger