Pizza z młodymi warzywami

Pizza gości u nas często bo bardzo lubimy taki obiad z piekarnika. Zawsze w lodówce znajdzie się coś do położenia na wierzch a zagniecenie ciasta to wcale nie dużo roboty.

Niedawno dostałam do wypróbowania kilka różnych mieszanek do wypieku domowego pieczywa a wśród nich była właśnie mieszanka do wypieku pizzy. Chętnie ją wypróbowałam i powiem Wam, że pozytywnie mnie zaskoczyła. Ciasto ładnie rosło i wyszło naprawdę bardzo smaczne. Zrobienie tej pizzy było jeszcze łatwiejsze niż zwykle.

Gotowa mieszanka na oryginalne ciasto do pizzy włoskiej składa się z wysoko glutenowej mąki pszennej typu 500 , naturalnego kwasu pszenicznego , naturalnego suszonego zakwasu żytniego , soli, cukru i suchych drożdży. Wystarczy dodać tylko ciepłą wodę i ew. troszkę oleju. Jak zapewnia producent nie ma w niej żadnych zbędnych spulchniaczy, konserwantów czy jakichś E ani składników z roślin modyfikowanych genetycznie. Takie mieszanki proponuje nieduża, podwarszawska firma Metross - poczytać o nich a także zamówić możecie je na stronie producenta. Znajdziecie tam też przeróżne kompletne mieszanki do wypieku chleba, mąki, płatki, drożdże, ziarna i posypki.


 

czas przygotowania : ok. 3,5 godziny
składniki : 
  • CIASTO - 1 op. mieszanki na oryginalne ciasto do pizzy włoskiej 450 g
  • 230 g ciepłej wody 
  • 1 łyżka oleju rzepakowego

  • SOS - 4 łyżki jogurtu naturalnego typu greckiego 
  • 2 łyżki śmietanki kremówki 30 %
  • 1 żółtko 
  • 2 łyżki drobno startego parmigiano reggiano 
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 czubata łyżka posiekanych świeżych ziół - bazylia i oregano
  • do smaku - sól, pieprz ziołowy

  • OBŁOŻENIE - 4 młode marchewki 
  • kilka zielonych, cienkich szparagów
  • kawałek kwiatu kalafiora 
  • 2 garstki bobu 
  • kilka/kilkanaście malutkich, młodych ziemniaczków
  • 1-2 łyżeczki oleju rzepakowego
  • 2 szczypty cukru
  • 2 szczypty soli
  • 2 szczypty pieprzu ziołowego

  • do posypania - 1 łyżka drobno startego parmigiano reggiano
  • 1-2 łyżki drobno startego sera żółtego - u mnie zbójnicki


sposób przygotowania : CIASTO - lekko ciepłą wodę wlałam do miski, dodałam olej i wsypałam mieszankę na ciasto oraz suche drożdże - najpierw wymieszałam łyżką a potem zagniatałam rękami jakieś 15-20 minut aż ciasto było elastyczne i gładkie. Uformowałam je w kulę, włożyłam do miski, przykryłam folią spożywczą i zostawiłam do wyrośnięcia na ok. 2 godziny wstawiając miskę do lodówki. Gdy ciasto wyrosło ponownie je zagniotłam i rozwałkowałam na duży prostokąt. Przełożyłam do formy o wymiarach 22x33 cm wyłożonej papierem do pieczenia formując brzegi wysokości ok. 2  cm. Przykryłam formę ściereczką i odstawiłam na 30 minut.

SOS - jogurt wymieszałam ze śmietanką, żółtkiem i drobno startym serem. Dodałam bardzo drobno posiekany czosnek i świeże zioła. Doprawiłam do smaku solą oraz pieprzem ziołowym. 

OBŁOŻENIE - warzywa oczyściłam, opłukałam. Ugotowałam je, oprócz szparagów, ale tak żeby były al'dente. Zaczęłam od wrzucenia do wrzątku ziemniaków, potem dodałam marchewkę a na koniec kawałki kalafiora. Po ugotowaniu marchewki poprzekrawałam na połówki, bób obrałam z łupinek. Surowe szparagi połamałam na mniejsze kawałki odrzucając twarde dolne końcówki. Przygotowane warzywa wymieszałam z łyżką oleju, doprawiłam cukrem, solą i pieprzem.


Gdy spód pizzy się napuszył nałożyłam na niego grubą warstwę sosu. Na sos wyłożyłam warzywa i posypałam startym serem. Tak przygotowaną pizzę piekłam ok. 20 minut w piekarniku nagrzanym do 210 st. C.

Chciałabym jeszcze napisać kilka słów o tych  mieszankach do wypieku pieczywa. Użyte w nich mąki pochodzą z polskiego, małego młyna - niestety, firma nie chce zdradzić szczegółów więc nic więcej o nich nie wiem. Bardzo podoba mi się sposób zapakowania. Każda część mieszanek czyli mąki, drożdże i ew. ziarna znajdują się w oddzielnych torebeczkach a całość w opakowaniu papierowym, ale to taki podfoliowany od spodu papier, bardzo ciężki do uszkodzenia co dobrze chroni zawartość. Myślę, że nie ostatni raz z nich korzystam

Mieszanki mają ok. 500 g co jest bardzo wygodne bo z jednego mamy 1 bochenek chleba albo jeden duży spód pod pizzę - nic nie trzeba odważać ani dzielić. Na każdym opakowaniu jest dokładna instrukcja przygotowania wypieku. Minusem są małe literki, które ciężko się czyta.  Całą ofertę firmy, która ma być wkrótce rozszerzana znajdziecie na stronie ChlebnaZdrowie - zdrowe zamieszanie .



5 komentarzy:

  1. Marchewka w pizzy u mnie by nie przeszła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też myślałam, że będę ją jadła sama, ale nic z tego - mężowi mięsożercy bardzo smakowała !

      Usuń
  2. Wygląda lepiej niż z najlepszej pizzerii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja takiej, z takim pysznym zestawem dodatków, w żadnej pizzerii w okolicy nie widziałam :)

      Usuń
  3. świetny pomysł na dodatki do pizzy:) ale wyrośnięta:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger