Trufelki kokosowo-orzechowe

Miałam trochę podsuszonych biszkoptów, wiórki, orzechy i ogromną ochotę na coś słodkiego, ale bez wysiłku i włączania piekarnika. 

Wymieszałam więc kilka składników i w krótkim czasie powstał deser - wcale nie mocno słodkie a bardzo smaczne ciasteczka bez pieczenia. Jeśli lubicie wiórki kokosowe i orzechy to kuleczki trufelki będą Wam smakować tak jak nam :)

Już kiedyś robiłam coś podobnego, chociaż wtedy to był zupełny przypadek - zobaczcie dlaczego w przepisie na Trufle kokosowo - czekoladowe
 



czas przygotowania : ok. 30 minut + kilka godzin chłodzenia
składniki : 

  • 100 g wiórków kokosowych Kresto
  • 200 ml mleka 
  • 50 ml śmietanki słodkiej 30 %
  • 150 g białej czekolady
  • 140 g biszkoptów albo zwykłych ciasteczek kruchych 
  • 80 g zmielonych orzechów laskowych BackMit
  • 50 ml likieru z białą czekoladą
  •  
  • dodatkowo - kilka łyżeczek wiórków do obtoczenia kulek 


sposób przygotowania : wiórki wsypałam do garnka i zalałam mlekiem. Gotowałam mieszając ok. 5 minut. Dolałam śmietankę i gdy całość ponownie się zagotowałam zdjęłam z ognia. Wrzuciłam połamaną na kawałki czekoladę a po chwili wymieszałam dokładnie i odstawiłam żeby masa przestygła.
Biszkopty - mogą być wysuszone i nawet takie będą lepsze - zmieliłam blenderem na proszek. Dosypałam je do przestudzonej masy kokosowo-czekoladowej. Dosypałam też orzechy mielone i wlałam likier. Wymieszałam masę ponownie bardzo dokładnie żeby wszystkie składniki dobrze się połączyły. Odstawiłam do lodówki na ok. 30-60 minut żeby całość trochę stężała.


Ze schłodzonej masy formowałam kulki wielkości niezbyt dużych orzechów włoskich i obtaczałam je w wiórkach kokosowych. Po uformowaniu schowałam je ponownie do lodówki, ale tym razem na kilka godzin żeby dobrze się schłodziły i zastygły.

Ilość biszkoptów może być różna w zależności od tego czy używamy świeżych czy mocno wysuszonych bo każde inaczej chłoną wilgoć - czasami trzeba dosypać ich więcej żeby masa była gęstsza i lepiej formowało się z niej kuleczki.


Marka Kresto, od niedawna należąca do koncernu VOG, jest dobrze znana na rynku polskim, przynajmniej u mnie. To bakalie wysokiej jakości, w dość dużym asortymencie. Pod logo Kresto znajdziecie nie tylko to co widać na zdjęciu niżej - cała oferta obejmuje : orzechy laskowe • orzechy włoskie • migdały całe, w płatkach, słupki • wiórki kokosowe • rodzynki • morele suszone • śliwki suszone • żurawina suszona • chipsy bananowe • mak • siemię lniane • sezam • słonecznik • pestki dyni • nerkowce • pistacje • pop corn • mieszanka studencka • fistaszki • rodzynki Jumbo




10 komentarzy:

  1. ulala ale pyszności! ślinka cieknie do samej ziemi:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie słodkości. Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne trufelki:) bardzo je lubię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja to może niekoniecznie, ale za Żarłoczek baaardzo :D

      Usuń
  4. czy można jakoś zastąpić likier lub w ogóle go nie dodawać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można go zastąpić innym likierem albo spirytusem dając go jednak mniej - jeśli chcesz zrezygnować z alkoholu to ew. dodaj troszkę więcej śmietanki i odrobinę jakiegoś aromatu do ciast

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger