Bruschetta z pomidorkami i gwiazdnicą

Zwykłe kanapki na śniadanie ? Nie, to by było za proste, zbyt banalne. Wczorajszy chleb nabierze zaraz chrupkości na patelni grillowej. Wystarczy go tylko okrasić czymś świeżym i soczystym. Pyyyycha ! 



czas przygotowania : 15 minut 

składniki na 2 porcje :
  • 2 duże kromki wiejskiego chleba 
  • kilkanaście małych pomidorków 
  • 4 listki bazylii
  • garść młodych pędów gwiazdnicy pospolitej 
  • kilka łyżeczek oleju rydzowego 
  • do smaku  - sól morska, pieprz czarny 

sposób przygotowania :  pomidorki i zieleninę opłukałam i osuszyłam. Pomidory pokroiłam na ćwiartki, bazylię posiekałam - nie dodawałam jej więcej żeby nie przyćmiła smaku innych składników. Wymieszałam w miseczce z 4 łyżeczkami oleju i oprószyłam świeżo zmielonym pieprzem. Odstawiłam do lodówki na 10 minut.

Kromki chleba powinny być konkretne - ja ukroiłam takie o grubości mniej więcej 2,5 cm. Przy pomocy pędzelka posmarowałam je z obu stron olejem i ułożyłam na rozgrzanej patelni grillowej. Opiekałam po kilka minut z obu stron aż ładnie się zrumieniły.

Chrupiące grzanki przełożyłam na talerz. Na wierzchu ułożyłam po trochu pomidorów razem z sosem i porwanymi na kawałki pędami gwiazdnicy. Oprószyłam solą morską. Podałam od razu po przygotowaniu.

6 komentarzy:

  1. Jak smakuje gwiazdnica? Nigdy nie miałam okazji próbować...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jej delikatne pędy smakują podobnie do zielonego groszku - teraz można jeść je całe, ale jak rośliny będą starsze to lepiej używać samych listków bo łodyżki robią się łykowate

      Usuń
  2. chętnie wsunęłabym taką bruschettę na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapewniam, że była pyszna a jedna to nawet trochę mało :D

      Usuń
  3. świetne takie śniadanie, też wykorzystuję tak wczorajszy chleb :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u nas mało chleba idzie, ale i tak staram się zużyć go do ostatniego kawałeczka

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger