Jajko usadzone na cukinii

Smażenie jajek w obrączkach z warzyw to żadna nowość i co chwilę ktoś coś podobnego pokazuje. Widziałam cukinię, paprykę, pomidory w taki sposób przygotowane. Ale ja jestem taka, że muszę sama sprawdzić żeby przekonać czy to ma sens i jest dobre. Na jednym z portali ktoś wstawił jakiś czas temu swoją propozycję właśnie z cukinią, ale ja przygotowałam ją inaczej, tak jak mi podpowiadała intuicja i wiem, że dobrze zrobiłam :)



składniki: 
  • 2 krążki cukinii - takie o grubości ok. 3 - 4 cm każdy
  • 2 jajka 
  • 2 czubata łyżeczka masła klarowanego
  • do smaku - sól ziołowo czosnkowa, pieprz kolorowy mielony, pomidory suszone z czosnkiem i bazylią 

sposób przygotowania: krążki wykroiłam z cukinii o średnicy ok. 10 cm. Nie obierałam ich ze skórki bo nie była stara więc skóra nie była bardzo twarda. Poza tym miąższ bez skóry mogłby tak ładnie nie trzymać kształtu. Usunęłam tylko ze środka watowate gniazdo nasienne pomagając sobie kieliszkiem żeby było ładnie i równo. Kawałki warzywa oprószyłam ze wszystkich stron solą i pieprzem i odłożyłam na 30 minut.

Na patelni rozpuściłam masło i smażyłam na nim cukinię po jakieś 3 minuty z obu stron - ma tylko stracić surowość. W środek każdego kawałka wbiłam jajko - nie mogą być zbyt duże żeby jajko nie wypłynęło, chyba że użyjecie większych kawałków warzywa. Wierzch oprószyłam pomidorami suszonymi z czosnkiem i bazylią, przykryłam patelnię pokrywką i na małym ogniu pozwoliłam się jajkom ściąć. To chyba najtrudniejsza czynność bo trzeba bardzo uważać - białko jajka powinno być ścięte zupełnie, ale żółtko płynne co jak widać na zdjęciu nie wyszło mi idealnie :) Ale najważniejsze, że smakowało wybornie i wyglądało ciekawie :)

W zależności od wielkości kawałków cukinii i jajek oraz apetytu podajemy 1 albo 2 porcje na osobę.

6 komentarzy:

  1. Przed laty w kawiarni Bliklego podawano fantastyczne danie- Kartofelki Tymoteuszka.
    Były to jajka sadzone w połówkach ziemniaków, lekko wydrążonych i upieczonych, polane sosem kaparowym.Fantastyczne danie. Polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciekawe, tylko ziemniaki muszą być chyba dość duże albo jajeczka malutkie :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. jajka w bułce obowiązkowo :) w kromce chleba też lubię :)

      Usuń
  3. Az ślinka leci, takie jajeczko, mniamm;))

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger