Kolorowa sałatka z makaronu

Bardzo prosta sałatka, ale dość sycąca. Dużo uroku dodaje jej kolorowy makaron bo innych składników nie jest dużo. Ma być szybko i smacznie.


składniki na 2 porcje:
  • 4 garści makaronu trottole tricolore
  • 6 cieniuteńkich plasterków szynki tradycyjnej, parzonej
  • 1/2 papryki czerwonej
  • świeży koperek

  • SOS - 1 łyżka oliwy albo oleju
  • 1 łyżeczka octu winnego
  • 1/2 łyżeczko drobno posiekanej czerwonej cebuli
  • do smaku: sól, pieprz mielony, cukier

sposób przygotowania:
w misce wymieszałam oliwę z cebulą i octem, doprawiłam do smaku. Makaron ugotowałam al'dente i osączyłam. Gorący przełożyłam do sosu, wymieszałam i odstawiłam do przestudzenia. Wyłożyłam porcje klusek na talerze. Plasterki szynki pokroiłam na krzyż, na 4 części i każdą ćwiarteczkę zwinęłam w rozetkę układając je między spiralkami. Dołożyłam pokrojoną w cienkie paseczki paprykę świeżą i listki koperku. Przygotowanie całość, razem z gotowaniem makaronu nie trwa więcej jak 20 minut a mamy ładne i smaczne danie :-)

4 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger