Mega orzechowe muffinki

Mam w domu sporo pysznych orzechów włoskich od Zbyszka i tak patrząc na pełen dobroci kosz pomyślałam o muffinkach z ich dodatkiem. Ale miały być takie mocno orzechowe bo uwielbiamy orzechy i to chyba pod każdą postacią. I takie właśnie wyszły - mega orzechowe i po prostu boskie


 składniki:
  • 1/2 szkl. mielonych orzechów laskowych
  • 1/2 szkl. mąki pszennej luksusowej
  • 1 szkl. mąki orkiszowej pełnoziarnistej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1/2 szkl. cukru trzcinowego Demerara
  • 1 łyżeczka mielonego cynamonu
  • 1 łyżeczka mieszanki przyprawowej do serników składającej się z suszonej i mielonej skórki pomarańczowej, cytrynowej i kardamonu
  • 1 szkl. łuskanych orzechów włoskich

  • 1 duże jajko
  • 1/4 szkl. oleju słonecznikowego
  • 1 szkl. maślanki

  • do przybrania: 50 g masła
  • 200 g masy krówkowo-orzechowej
  • 12 połówek orzechów włoskich


sposób przygotowania: naszykowałam blaszkę do muffinek i wyłożyłam ją papilotkami. Piekarnik włączyłam nastawiając go na 170 st.C.

W jednej misce roztrzepałam jajko z maślanką i olejem a w drugiej zmieszałam wszystkie sypkie składniki dodając przebrane orzechy. Zawartość obu misek połączyłam - za każdym razem piekąc muffinki zastanawiam się czy ma jakieś znaczenie to czy składniki suche wsypiemy do mokrych czy mokre wlejemy do suchych bo robię tak jak mi akurat wygodniej.

Masę zamieszałam kilka razy łyżką tylko tyle żeby składniki lekko się połączyły i od razu nałożyłam porcje do foremek. Piekłam ok. 20 minut a rumiane wyjęłam na kratkę żeby wystygły.

Miękkie masło zmiksowałam aż nabrało puszystości dodając masę krówkową, taką gotową z puszki. Posmarowałam nią każdą muffinkę i ozdobiłam połówkami orzechów.

9 komentarzy:

  1. Już sobie wyobrażam ten smak .Jaki krokodylek po stole się miota i orzeszki wyjada:))Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. co by tu zjeść?, toż to smok prawdziwy co szczękami swemi orzechy łupie :D a muffinki wyszły tak dobre, że już ich, niestety, nie ma . . .

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo apetyczne, a jakie pożywienie dla mózgowców! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudne, a najsmaczniejsza dla mnie ta 'czapeczka':)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne, a jaka kusząca ta kremowa czapeczka! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. o rany Pyszności :) A ten krem :) mmmmmmmm :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger