Świderki z klopsikami

Makaron, sos, mięsne klopsiki - moje tygryski takie obiady właśnie lubią. W ogóle to kluskowe chłopaki mam w domu, ale nie narzekam za bardzo :-) Swoje ziemniaki muszę obierać a makaron szast-prast i gotowy.


składniki:
  • kilka garści makaronu świderki  - po 3 garści na osobę i po jednej "dla kucharza"
  • 300 g mięsa mielonego
  • 1 jajko
  • 4 łyżki startej drobno cebuli
  • 3 - 4 łyżki kaszy manny
  • 2 czubata łyżki startej drobno surowej marchewki
  • 5 pomidorów suszonych marynowanych w oliwie z ziołami
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • trochę oliwy od pomidorów
  • 2 łyżeczki tartego drobno parmezanu
  • 2 czubate łyżki pokruszonego sera Gorgonzola
  • 1 szkl. słodkiej śmietanki, kremówki 30% albo chudszej
  • do smaku: sól i pieprz biały mielony

sposób przygotowania: Mięso (zmieliłam kawałek indyczego udźca) zmieszałam z jajkiem, kaszą, marchewką i połową cebuli. Doprawiłam masę solą i pieprzem, jeśli byłaby zbyt rzadka dosypcie jeszcze odrobinę kaszy. Zwilżonymi zimną wodą rękami formowałam kuleczki wielkości małych orzechów włoskich, obtaczałam lekko w mące i kładłam na rozgrzaną oliwę, obsmażyłam na złoto ze wszystkich stron, przełożyłam na talerz.

Na patelnię dodałam resztę cebuli i  zmielone albo zmiksowane pomidory, smażyłam chwilkę mieszając, dołożyłam klopsiki, poddusiłam kilka/kilkanaście minut. Następnie dolałam śmietanę i dołożyłam sery, doprawiłam sos solą oraz pieprzem, dusiłam chwilkę aż składniki dokładnie się połączyły.

Makaron (użyłam takiego z mąki pełnoziarnistej) ugotowałam al'dente, odcedziłam niezbyt dokładnie, przełożyłam do sosu i wymieszałam. Podałam przybrane posiekanym suszonym pomidorem i świeżymi listkami bazylii a dla Młodego ze świeżymi pomidorkami koktajlowymi i tartym parmezanem.

Jeśli mamy pomidory marynowane w czystej oliwie, bez ziół, to sos doprawiamy niewielką ilością bazylii lub oregano.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger