Wątróbka smażona z morelami i cebulką

Inny sposób na wątróbkę. Owocowy i szybki do przygotowania bo wątróbkę zawsze trzeba robić szybko.


składniki:

  • 1/2 kg wątróbki z kurczaka
  • 3 łyżki mąki,
  • 1 łyżka brązowego cukru Muscovado,
  • 1/3 szkl. soku jabłkowego (może być z kartonu)
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 3 - 4 łyżki oliwy do smażenia wątróbki
  • 1 łyżka masła + 1 łyżeczka oliwy do cebulki
  • 4 cebulki dymki razem ze szczypiorkiem (jeśli małe to 8 szt.)
  • 1/2 łyżeczki posiekanego rozmarynu
  • 1 łyżeczka majeranku otartego suszonego
  • 1 płaska łyżeczka papryki słodkiej w proszku
  • 8 szt. dużych, dojrzałych, ale twardych moreli
  • do smaku: sól i pieprz mielony

sposób przygotowania:
Wątróbkę wypłukałam i oczyściłam z żyłek, pokroiłam każdą na 2 - 4 części, zależnie od wielkości. Morele pokroiłam na ćwiartki usuwając pestki.  Cebulki oczyściłam, przyciąć tak aby zostało ok. 5 cm szczypiorku, resztę szczypiorku posiekałam. Cebulki przekroiłam wzdłuż na pół lub, jeśli duże to na 4 części. Na jednej patelni rozgrzałam masło z oliwą, włożyłam cebulki, obsmażyłam ze wszystkich stron aż się zrumieniły i zmiękły, oprószyłam delikatnie solą i pieprzem, dostawiłam przykryte żeby nie wystygły.

W miseczce wymieszałam mąkę z papryką, majerankiem i rozmarynem. Na drugiej patelni rozgrzałam oliwę, na gorący tłuszcz kładłam obtoczoną w mące z przyprawami wątróbkę i ćwiartki moreli, smażyłam po 2 - 3 min. ze wszystkich stron. Kiedy się zrumieniły, posypałam cukrem a kiedy ten zaczął się karmelizować wszystko skropiłam sokiem z cytryny i wlałam sok - sok jabłkowy i cytrynowy można zastąpić białym winem. Zagotowałam i dusiłam dosłownie chwilkę. Nie bójcie się, mimo dodatku całej łyżki cukru danie nie jest słodkie - smak równoważy cytryna i sok owocowy a morele smażone są też jakby mniej słodkie od świeżych. Tuż przed podaniem oprószyłam całość solą i pieprzem. Podawałam z przysmażoną dymką i ryżem z migdałami, posypując całość posiekanym szczypiorem.

3 komentarze:

  1. Uwielbiam wątróbkę w połączeniu z owocami.
    Pysznie wygląda i tak też pewnie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł, to musi być pyszna odmiana! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No, kochana Ty to masz pomysły... z morelami.. cudnie to brzmi i wyglada:))

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger