Babeczki truskawkowe czyli mój debiut na blogu

I nadszedł ten dzień...dzień, w którym wreszcie postanowiłam założyć bloga...i od razu pierwsza wątpliwość: bloga czy blog? Wszyscy dookoła mają więc od dzisiaj mam i ja! 

Postaram się pokazać co pichcę na co dzień i od święta bo to będą dania z mojej malutkiej kuchni. Nie lubię stać godzinami przy garach więc będzie raczej prosto i mam nadzieję smacznie. 

A witam się czymś słodkim :-) bo czas na...

mufinki , truskawki , ciastka , moje wypieki , domowe wypieki , łatwy przepis , najlepsze babeczki , babeczki truskawkowe





Babeczki z truskawkami

składniki:
  • 80 g masła albo margaryny
  • 1/2 szkl. cukru (szkl. poj. 220ml)
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 2 jajka
  • 1 i 1/3 szkl. mąki pszennej luksusowej
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • truskawki - po jednej średniej do środka każdej babeczki
  •  
  • do foremek - 1,5 łyżki rozpuszczonego masła lub margaryny 
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  •  
  • do przybrania - 1 łyżka soku z cytryny
  • kilka łyżek cukru pudru 
  • 2-3 łyżeczki wiórków kokosowych 
  • kilka truskawek

mufinki , truskawki , ciastka , moje wypieki , domowe wypieki , łatwy przepis , najlepsze babeczki , babeczki truskawkowe

mufinki , truskawki , ciastka , moje wypieki , domowe wypieki , łatwy przepis , najlepsze babeczki , babeczki truskawkowe

Jak zrobić pyszne babeczki z truskawkami? 

Naszykowałam foremkę do muffinek - posmarowałam rozpuszczonym masłem przy pomocy pędzelka i obsypałam wiórkami kokosowymi - wstępnie naszykowałam miejsce na 8 babeczek i tyle też upiekłam.

Miękkie masło utarłam z cukrem zw. i waniliowym na puch, pomału dolewałam roztrzepane jajka cały czas ucierając. Następnie stopniowo dodawałam mąkę przesianą z solą i proszkiem do pieczenia - masa powinna być bardzo gęsta. Nałożyłam porcje do foremki - po 2 czubate łyżki w każdą. I w każdą wetknęłam po jednej dorodnej truskawce - oczywiście opłukanej i bez szypułki.

Blaszkę wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 170 st. C i piekłam ok. 25 min.. Po upieczeniu gorące babeczki wyjęłam na kratkę i wystudziłam.

Sok z cytryny utarłam z cukrem pudrem na gęsty lukier i posmarowałam nim babeczki. Na każdej położyłam połówkę truskawki naciętej nożykiem w kwiatka i posypałam wiórkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger